Quants dies es necessiten per visitar Japó?

Aquesta es una pregunta recorrent quan algú vol viatjar al Japó però no coneix gairebé res del país, només que està de moda i el volen visitar. Fins i tot gent amb molt més coneixements de la zona de vegada m’ho pregunta, en aquest cas per por de no anar-hi prou dies i perdre’s coses importants.

La meva resposta és invariablement “tants com et puguis permetre”. Bé, com a màxim 90 dies, que es el que pots estar al país com a turista. Però bromes a part, per molts dies que hi dediquis, sempre et sabrà a poc, sempre et deixaràs alguna cosa important, sempre hauràs de fer tries difícils i, sobre tot, sempre et quedaràs amb un fort desig de tornar-hi per fer i veure tot allò que no has pogut en aquest viatge.

diesVisitaJapo02

No es que res d’això sigui realment determinant per decidir dedicar-hi més o menys dies a aquest viatge. En la meva experiència personal, malgrat haver estat diverses vegades, amb estades de entre 10 dies la més breu i 1 mes la més llarga, no podria dir que un viatge ha estat millor que un altre simplement pel que ha durat. Cert, si tens menys dies ho veus tot amb més intensitat i potser menys detall, mentre que si tens més temps, no només veus més coses si no que també t’ho prens amb un altre ritme i assaboreixes millor els petits detalls.

Un altre factor a tindre en compte és el tipus de viatge que vols fer. Alguna vegada ja he comentat diverses “motivacions” o temàtiques del viatge, i aquestes poden determinar de forma directa els dies (o les dates específiques) que hi has de ser.

diesVisitaJapo01

Ara mateix, malauradament, veig massa llunyà un proper viatge al Japó, però la il·lusió és el darrer que es perd, i per això de tant en tant segueixo planificant possibles rutes, visites a llocs específics i “temes” a seguir. No se si alguna vegada hi podré posar en pràctica o si davant de un viatge podré encaixar les diverses peces del puzle en un viatge possible, però penso seguir fent-ho i, per si a algú de vosaltres, que seguiu llegint les meves cabòries, us pot ser útil, tinc la intenció d’anar publicant-les en futurs articles del bloc. Es surten una mica del meu objectiu original de parlar tan sols de les meves experiències personals, però com espero poder aconseguir que s’hi converteixin, tampoc crec que m’allunyi massa del concepte original.

I vagi per endavant el meu desig que tots els que pugueu viatjar-hi, tingueu una magnífica estada al Japó, sigui quina sigui la durada del viatge.

No comments yet

Deixa un comentari

