Promoure el turisme fora de la Ruta Daurada

L’Agència de Turisme del Japó te la intenció de recolzar els governs locals en el seu esforç per atraure nous turistes estrangers, especialment els que ja han visitat el país amb anterioritat.

El nombre de turistes que ha visitat Japó el 2014 ha assolit un nou rècord amb l’arribada de 13.413.600 turistes, cosa que suposa un increment del 29.4% respecte de l’any anterior, que al superar per primer cop els 10 milions ja va representar un any excepcional en aquest aspecte. Por origen, la major part dels visitants procedien dels països asiàtics més propers: 2.829 milions de Taiwan (+28%), 2.755 milions de Corea del Sud (+12.2%) i 2.409 milions de la Xina (+83.3%). També han augmentat els turistes d’altres països del sud-est asiàtic després de rebaixar les exigències per aconseguir visats. Així, els turistes procedents de Filipines, Vietnam i Tailàndia es van incrementar en un 70%, 47.2% i 45% respectivament. En general, els turistes de tots els països del món han augmentat en número excepte els procedents de Rússia. L’objectiu del govern es arribar a la xifra de 20 milions de visitants el 2020.

Ueno06

Però per arribar a aquesta xifra els tècnics consideren imprescindible que molts dels visitants tornin, i que bona part d’aquests turistes visitin les àrees rurals. Es per això que l’agencia de turisme vol crear rutes en zones rurals que afavoreixin el retorn de turistes que ja hagin visitat el país per explorar noves zones en el seu segon o tercer viatge. Dins del pla es preveu proporcionar més opcions d’allotjament als turistes estrangers, que actualment es concentren quasi exclusivament a Tōkyō i altres grans ciutats.

El 2013 gairebé el 60% dels allotjaments freqüentats per turistes estrangers es van concentrar en l’anomenada “Ruta Daurada” que connecta Tōkyō, Kyōto i Ōsaka.

El Japó necessita proporcionar més i millor informació sobre els atractius de les seves zones rurals per animar als turistes a tornar-hi per visitar-les, especialment per que en èpoques de màxima afluència, els transports i allotjaments d’aquesta zona daurada poden estar al límit de la seva capacitat, i això pot motivar que molts turistes canviïn de destí.

Els plans de l’agencia inclou la promoció de rutes com el projecte Ruta del Drac, en el que col·labora amb nou prefectures. Des de aeroport com el Aeroport Internacional Chubu proper a Nagoya, la Ruta del Drac passa per llocs tan meravellosos (i moltes vegades desconeguts) com les rutes de peregrins de Kumano Kodo, els Grans Temples de Ise a la Prefectura de Mie, el castell de Matsumoto a la Prefectura de Nagano, el poble històric de Shirakawa-go a la Prefectura de Gifu i la ciutat de Kanazawa a la Prefectura de Ishikawa.

Matsumotojo02

Aquesta ruta adopta la forma d’un drac, un símbol molt popular a la Xina (de on procedeixen molts dels turistes), i ja ha suposat un increment del 37% de les pernoctacions de turistes estrangers a la zona, un percentatge molt superior al 27% de la mitja nacional.

El pressupost addicional que fa poc va aprovar la Dieta preveu dedicar 500.000.000 Iens a recolzar el desenvolupament d’aquestes rutes turístiques per part dels governs locals i per a la millora de les instal·lacions i infraestructures necessàries. En el proper any fiscal (que s’inicia el proper mes d’Abril), l’agencia vol endegar un projecte per desenvolupar els recursos turístics fora de les gran ciutats. Entre altres elements preveu fer servir diversos llenguatges en les senyals informatives i millorar els transports entre destinacions turístiques, estacions i aeroports.

Anuncis

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: