Por a viatjar al Japó?

SaloManga02Aquest passat cap de setmana va tindre lloc el XX Saló del Manga de Barcelona, i tot i que a la web Descobrir Japó ja us faig un seguiment complert de l’esdeveniment, voldria destacar que el dijous dia 30 va tindre lloc una conferència titulada “El que necessites saber per viatjar a Japó”, que va dur a terme Sergi Garcés, de Viajando por Japón – Nexus Resort, una agència de viatges de Barcelona. Sobre el contingut de la conferència probablement trobaria punts de desacord, però al principi va haver-hi una part molt interessant que m’agradaria compartir aquí amb tots vosaltres.

A la introducció, abans de començar a exposar el que seria un viatge tipus a Japó, es va parlar dels possibles temors que es poden tindre davant la perspectiva de fer un viatge a Japó, especialment si es el teu primer viatge. El contingut d’aquesta introducció el podeu veure en el següent vídeo, però m’agradaria comentar alguns punts en concret.

De l’amabilitat dels japonesos en puc donar fe per experiència pròpia. No em vaig perdre ni equivocar d’estació al metro o al tren (vol dir això que no es pot dir que he visitat el Japó o Tōkyō?) i per tant no se si algú canviaria temporalment el seu destí per ajudar-me, però el que si es cert es que a Kyōto, la primera vegada que hi vaig anar, no trobava el ryokan on havia d’allotjar-me, així que vaig entrar a preguntar a una casa. En aquells temps el meu japonès era poc mes que nul, però tenia el nom de l’allotjament i un mapa de la zona. La dona que em va sortir a rebre era una anciana que, d’anglès ni idea, però tot i això va entendre que volia saber on estava el ryokan (vaig repetir moltes vegades “doko?” mentre senyalava el nom del ryokan). El resultat va ser que va sortir al carrer, va fer parar a un senyor que passava amb bicicleta per allà, li va dir alguna cosa i després ens va fer senyes de que seguíssim al ciclista. Aquest, va seguir camí, poc a poc per que el poguéssim seguir a peu i carregats amb les maletes. Al girar una cantonada vaig veure el cartell del ryokan, i al anar a donar-li les gracies ara que ja sabia on era, ell va insistir en seguir guiant-nos, i ho va fer fins que vam arribar a la porta (que estava al girar la següent cantonada). Va senyalar la porta, i se’n va tornar cap a on sigui que anés abans que l’amable anciana el fes parar.

Sobre el menjar, voldria afegir que, tenint en compte que tots els restaurants tenen, o be una màquina per treure tiquets on es veu una foto del plat que demanes, o be una carta amb imatges molt acurades dels plats, o be tenen el famós menjar de plàstic a l’aparador on es poden veure els plats i, si cal, senyalar amb el dit quin vols al cambrer, de gana, segur que no en passareu.

SaloManga01

I sobre la duració del viatge, la veritat es que el temps de vol es molt elevat, però es normal tenint en compte que estem anant a l’altre punta del món. El cas més exagerat de viatge a Japó que he fet ha estat la tornada del meu primer viatge. El dia de la tornada estava a Kyōto, i el vol sortia aquella mateixa nit des de l’aeroport de Narita. Al final, des de que vaig sortir del ryokan de Kyōto fins que vaig entrar per la porta de casa meva, van passar 24hr justes, després d’haver agafat un taxi del ryokan a l’estació de Kyōto, el shinkansen fins a Tōkyō, el Narita Express fins a Narita, un avió fins a Roma, un altre fins a Barcelona, i un taxi fins a casa meva. Contant-ho tot, temps d’espera inclosos, van ser 24hr gairebé justes al minut. La veritat, mai més! Ara sempre condiciono la ruta per no haver de fer aquests macro viatges, i de vegades fins i tot faig nit a Narita si he d’agafar un avió pel matí.

No comments yet

Deixa un comentari

