Ryokan Ichifuji

ichifuji03Foto dels propietaris a l’entrada del ryokan trobada a internet

Quan viatjo al Japó sempre que es possible tracto d’allotjar-me en un ryokan, no tant per imbuir-me millor de l’esperit tradicional del país (que també) si no per que a casa meva dormo sobre tatami en un futó, i per tant es com estic acostumat a dormir (de fet dormir en un llit occidental es el que em costa). Però això no es tan senzill com pot semblar, especialment a ciutats grans, on la major part d’allotjaments son hotels moderns, o si son mixtos (habitacions d’estil japonès i d’estil occidental), generalment les de tipus japonès son les mes grans (i cares), i per tant viatjant sol no hi tens accés.

Nagoya es una d’aquestes ciutats en que es difícil trobar un ryokan adequat, especialment si només fas servir la ciutat com a punt de partida des de on veure tot el que hi ha pel voltant i no tant per visitar la ciutat, ja que en aquests casos busques un lloc que estigui el més a prop de l’estació de tren. Malgrat això, el segon cop que vaig anar-hi, com tenia la intenció de prendre’m les coses amb molta més calma, vaig decidir-me per un ryokan que, si be estava lluny de l’estació de tren, estava ben comunicada amb aquesta. El lloc escollit va ser el Petit Ryokan Ichifuji, al Nord de la ciutat i lluny dels llocs emblemàtics, però amb comunicació directe amb l’estació de Nagoya per JR (com portava el JR-Pass el cost del transport no era un factor). Es cert que havia de fer una gran volta amb el tren per arribar-hi, però vaig pensar que valia la pena.

ichifuji01

Aquest ryokan està en una zona molt tranqui-la, i fins i tot està apartat d’ella ja que es troba en un carreró. Per tant, tranquil·litat assegurada. La zona no tenia masses possibilitats en quant a restaurants (calia vindre sopar si volies menjar fora), però moltes opcions en quant a supermercats i konbinis, per si volies agafar alguna cosa per menjar a l’habitació, que es el que acostumava a fer per les nits, no em podia queixar.

L’habitació va resultar ser del més normal pel que fa a aquests establiments; el lavabo i el wàter eren compartits i gens especials (n’he vist de molt millors en altres ryokans), però no hi vaig tindre cap motiu de queixa. El millor era sens cap mena de dubtes el bany (ofuro), força espaiós, quan hi vaig anar no feia gaire que l’havien reformat, i tot i ser compartit (com es l’habitual), el podies fruir en solitari, i com no tenen masses habitacions, no es gaire probable que te’l trobis ocupat. Si tingués que trobar-li alguna  pega,  només podria queixar-me de que estava a l’altre extrem del ryokan, que era molt llarg i estret.

ichifuji02

En el preu de l’habitació estava inclòs l’esmorzar, i al principi em vaig alegrar ja que tenint en compte les jornades turístiques que feia, un esmorzar fort pel matí es molt recomanable. Lamentablement, va resultar que era un esmorzar tipus occidental, encara que afortunadament més de l’estil americà que el continental de casa nostra, i a més amb poca varietat d’un dia a un altre (nota: repassant algunes informacions sobre aquest ryokan just abans d’escriure això, sembla ser que des de que hi vaig ser jo han fet més reformes i canvis, i ara també serveixen esmorzars japonesos, o al menys n’han posat la foto).

El pitjor de tot per a mi va ser el servei. No puc dir que aquest fos dolent, però el que si que no era bo. No se si la meva estància va coincidir amb un moment dolent per alguna causa, o potser era degut a que gairebé no hi havia cap hoste (contant els moments dels esmorzars, crec que tan sols em vaig creuar amb tres o quatre hostes més) i estaven massa relaxats, però en conjunt es com si no hi hagués ningú al càrrec. Quan vaig arribar el primer dia hauria pogut mirar per tot arreu sense trobar ningú, em va costar molt que algú sortís a recepció, i encara va ser possible per que un altre hoste gairebé va anar a buscar-los a la part privada on vivien. Els esmorzars, tot i tindre un horari marcat, sempre acabava fent-los molt més tard per que no apareixien a l’hora (com estava lluny de l’estació, encara que m’ho prengués amb calma, volia aprofitar el temps, i finalment no vaig poder). La clau de l’habitació me l’emportava, i sort d’això, per que si no al tornar hauria estat gairebé impossible entrar a la meva habitació. No estic massa segur de si algun dia van arreglar-la massa (de vegades ni tan sols recollien el futó), i el darrer dia vaig poder fer el check-out a temps per que els vaig enganxar en el moment que feien els esmorzars, que si no probablement hauria perdut el tren.

En resum, tot i que com a lloc no estava malament, quan vaig sortir d’allà em vaig prometre que si tornava a Nagoya, no tornaria mai mes a aquell ryokan. Ara que sembla que han canviat algunes coses (i fins i tot diria que es possible que hagin canviat de propietaris), potser li donaria una segona oportunitat, però m’ho hauria de pensar molt be, i si trobés algun altre possibilitat, segur que la tindria en compte abans que tornar al Ichifuji.

Informació important:

  • Lloc: Ryokan Ichifuji (Nagoya – Pref.Aichi).
  • Com arribar-hi: a 5’ caminant de l’estació de metro Heiandori de la línea Maijou; a 10’ caminant de l’estació Oozone dels ferrocarrils JR (línea Chuo).
No comments yet

Deixa un comentari

