Moure’s per Kyôto

Kyôto es una ciutat força extensa, i que turísticament parlant te molts llocs interessants per visitar repartits per tota la ciutat, i fins i tot per les afores, per la qual cosa es molt important tindre en compte els desplaçaments per anar d’uns als altres, y molt especialment si no disposem de massa temps per visitar la ciutat i el volem aprofitar al màxim.

Com a qualsevol altre ciutat moderna del món, les opcions per desplaçar-se per ella son molt variades, tot i que potser mal distribuïdes. I amb això vull dir que es molt probable que el lloc on aneu determini el tipus de transport que agafareu, en doncs de poder escollir el més pràctic. A això cal afegir-hi que la gran quantitat de llocs per visitar en àrees realment petites fa que, en molts casos, sigui millor anar amb transport fins un extrem de la zona a visitar, i a partir d’allà la visitem tota a peu, fins arribar a un transport de tornada a l’altre extrem, més que anar pujant i baixant d’un transport.

TransportKyoto03

Com crec que vaig deixar ben patent durant la Bloc-Marató Temples de Kyôto, 5-6 dies seria l’ideal per visitar amb prou calma la ciutat i no perdre’s res realment important. Però en molts casos això es totalment impossible, motiu pel que generalment es recomanen una sèrie de llocs especialment significatius que et permeten veure el millor en tan sols 2-3 dies. Un gran estalvi de temps… però que te trampa. I es que per veure aquests llocs en una visita tan breu, has de recórrer grans distancies, moltes vegades amb un transport de superfície, en una ciutat pràcticament sempre col·lapsada pel trànsit. Total, que al final perds més temps anat d’una banda a l’altre que no pas visitant els llocs turístics.

Però deixem de generalitzar i passem a les diverses formes que tenim per desplaçar-nos per la ciutat, amb els seus avantatges i els seus inconvenients.

Metro: Kyôto te dues línies de metro (Karazuma i Tôzai), modernes, ràpides, còmodes… podríem afegir que bastant cares, però això es un comú denominador en els transports de Japó, així que ja no ho tornarem a mencionar.

TransportKyoto04

El gran inconvenient de les dues línies de metro es que son perfectament perpendiculars. Què significa això? Doncs que tot i que passa convenient a prop de llocs molt importants, no cobreix ni de bon tros la major part de la ciutat, i moltes vegades no ens servirà.

Un dels grans avantatges es que hi ha una estació a Kyôto Eki, que es la zona on jo recomano buscar allotjament. I a més a més, cobreix bona part de la zona centre de la ciutat, que sol ser de les més col·lapsades pel trànsit, així que es millor solució per anar-hi que no pas l’autobús.

Ferrocarril: Japó posseeix una de les millors xarxes de ferrocarril del món, fins i tot per dins de les ciutats. Amb ferrocarril es pot accedir a bona part de la ciutat, quedant només per cobrir de forma adequada la zona Nord-oest.

Segurament ara mateix us estareu fregant les mans pensant que com teniu el JR Pass, fareu com a Tokyô amb la línea Yamanote. Doncs res més lluny de la realitat, per que la veritat es que si be les línies JR son molt adequades per anar a les zones properes a la ciutat, per dins de la ciutat no us servirà de res el pase, ja que son les línies privades les que donen el servei.

TransportKyoto02

A Kyôto hi ha cinc companyies privades donant servei: Keihan, que segurament es la que més servei us farà; Kintetsu, que de poc us servirà ja que tan sols “arriba” a Kyôto; i Hankyu, Keifuku i Eizan, que tampoc us seran de gran ajut, o si ho son us obligarà a donar una gran volta.

Autobús: la xarxa d’autobusos de la ciutat i voltants es realment impressionant, poden anar amb ells a qualsevol lloc que desitgis. Generalment son vehicles vells, no massa grans (es possible que tingueu que deixar passar algun per que es totalment impossible de pujar-hi). Heu de tindre en compte que als autobusos de Kyôto es puja per la porta central, i es paga al baixar, per la porta davantera. La major part de trajectes que podeu arribar a fer tenen un cost fix, però si aneu una mica més lluny, al pujar heu d’agafar un tiquet amb el número de parada, per saber quan heu de pagar al baixar (ho posa en un marcador electrònic situat al costat del conductor.

Com a inconvenient, el més important es el trànsit, que pot convertir el viatge en autobús en un calvari de pèrdua de temps.

TransportKyoto05

Taxi: a qualsevol banda del Japó es desaconsellable agafar el taxi pel seu cost prohibitiu i pels problemes de trànsit que sol haver-hi a totes les ciutats, però per la part bona es que a les zones més turístiques es gairebé impossible no trobar un taxi si cal. I en algunes parades el que es impossible es trobar un foradet on no hi hagi un taxi esperant.

Al meu darrer viatge em vaig fixar que alguns taxis portaven cartells de preu fix (suposo que només dins una determinada zona), però no ho vaig comprovar.

TransportKyoto01

Bicicleta: al Japó n’hi ha a per tot arreu i no costa massa llogar-ne una per fer les visites de forma més còmoda. Fins i tot, si hi estarem una temporada llarga potser podríeu comprar-ne una de segona ma.

Foto: ISa

Foto: ISa

El gran inconvenient de la bicicleta es que molts dels punts més interessants de la ciutat estan situats a les muntanyes, així que més val que estigueu en bona forma, o escolliu molt be quines rutes feu amb la bicicleta.

Foto ISa

Foto ISa

En resum, en general us recomano que planifiqueu molt be les vostres visites, posant èmfasi en el transport, de forma que tingueu ben pesants quins transports penseu agafar, i llavors mirar si us surt a compte alguns dels diversos bitllets especials per agafar els transports que s’ofereixen. A l’estació d’autobusos que hi ha davant mateix de l’estació de Kyôto us podran assessorar a aquest respecte.

Anuncis

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: