L’estació de Kyôto (京都駅)

Quan penseu en la ciutat de Kyôto, què es el primer que us ve a la ment? Segur que imatges de temples, geishes, artesania tradicional, o qualsevol altre element “tradicional” que pugueu associar amb l’antic Japó. Si visiteu la ciutat, el més probable es que hi arribeu amb tren, possiblement en el shinkansen. I quan ho feu sens dubte us emportareu un esglai i quedareu amb la boca oberta al veure l’estació de Kyôto.

Estació Kyôto

Es força conegut que al Japó hi ha una gran afició als trens, des de les pròpies màquines a vagons, fins a les estacions i alguns dels seus detalls, molts dels quals son explotats turísticament parlant. Segurament aquest es el motiu de que per tot Japó hi hagi moltes estacions que podríem definir com “carismàtiques”, generalment captant algun aspecte típic del lloc on es troben. Doncs be, es pot assegurar que l’estació de Kyôto es realment excepcional, però si us deixarà amb la boca oberta no serà precisament per ser espectacular en el sentit que us podríeu esperar, si no per tot el contrari.

L’estació de Kyôto de la companyia JR es gegantina, molt més pròxima al que podríeu esperar de l’Estació Central de Tokyô (que per contra es un edifici d’estil clàssic). Es un dels centres neuràlgics de la ciutat, però personalment crec que també es en part responsable de l’abismal diferència que hi ha entre les zones Nord i Sud de l’estació.

L’estació de Kyôto es va inaugurar l’any 1997 per commemorar el 1200 Aniversari de la fundació de la ciutat, i des de bon principi va ser causa de polèmica entre els habitants de la ciutat, molts dels quals la consideraven una aberració. L’edifici te 70 metres d’alçada i 470 metres de llarg, amb un disseny i diverses característiques futuristes que trenquen amb qualsevol idea que poguessis haver-te arribat a fer de la ciutat, cosa que com a primera impressió sens dubte, sobta. Tot el complex es obra de l’arquitecte Hiroshi Hara, i conté 15 vies per a trens convencionals i 4 per als trens d’alta velocitat.

Andanes a l'estació de Kyôto

Per altra banda, l’edifici i els seus annexes també alberguen els ferrocarrils de la línea privada Kintetsu, una de les línies del metro de Kyôto, un hotel, nombroses botigues i locals per menjar o beure, diversos establiments tipus supermercat o grans magatzems, i les galeries subterrànies Porta, que us asseguro visitareu molt a l’hora de sopar si us allotgeu per la zona. I tot i que no formen part de l’edifici de l’estació pròpiament, també cal destacar que a la plaça, just davant de la sortida, hi ha l’estació d’autobusos i una parada de taxis on sembla que mai s’hagin d’acabar.

Entrada Lotteria

Interior C.C. Porta

Interior Centre Comercial Porta

Però com probablement arribareu a Kyôto per fer turisme, a l’estació també es important tindre en compte que es on es troba l’Oficina de Turisme i un dels pocs llocs que he trobat per connectar-me a internet. A més a més, es el lloc de partida d’unes caminades bastant populars entre els turistes per conèixer els barris més populars i tradicionals (Johnny’s Kyoto Walking).

Advertisements

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: