III Aniversari

Diuen que el temps vola, i la veritat es que pel que fa a aquest bloc es podria pensar que si. Ja fa tres anys que, fent un cop de cap, vaig decidir deixar de meditar-ho i començar realment a escriure sobre una cosa que tant m’agrada com es el meravellós país del sol naixent: Japó.

Al llarg d’aquests tres anys he anat mostrant-vos una part de les nombroses meravelles que us esperen si podeu viatjar a aquest país, des de un punt de vista força personal. Es per això que ho sento si algú s’ha sentit decebut al comprovar in situ que les seves apreciacions no coincidien amb les meves. Tres anys de creixement, que comparativament s’ha desbordat des de principis d’aquest 2012, al menys en la seva versió en castellà. Però no per això deixaré de compartir les meves vivències en la llengua del meu país, que tants lligams culturals te amb Japó.

Tres anys tractant no sols d’acostar-vos una mica de Japó i la seva cultura, si no també tres anys d’evolució i petits experiments. Així, el 2010, durant el meu darrer viatge, vaig anar detallant els preparatius del viatge i, posteriorment, vaig escriure una crònica diària del que m’anava succeint. Al maig de 2011 el bloc va fer la seva evolució lògica, desdoblant-se en el bloc de viatges gairebé pur que tenia pensat en un principi, i Descobrir Japó, un portal web sobre Japó on tractar en un format molt més seriós tots els altres àmbits de la cultura i historia japonesa. Es possible que aquest projecte hagi fet baixar en alguns moments el meu ritme d’escriure articles pel bloc, però segueixo fidel a la meva intenció d’escriure al menys cinc articles de mitjana al mes. I finalment, aquest 2012 vaig iniciar la Bloc-Marató Temples de Kyôto, un nou experiment en que de forma diària us he parlat dels diferents temples que es poden visitar a la capital imperial de Japó. Aquesta marató d’articles, dividida per rutes que es poden recórrer en un dia de visita, encara no ha acabat, i no m’he limitat a parlar de temples, ja que desprès de cada ruta també us he parlat d’altres llocs d’interès situats a la mateixa zona. Tot plegat, aquest 2012 crec que l’única ciutat que em visitat de la mà del bloc ha estat Kyôto, però crec que ha estat un temps molt ben aprofitat, doncs son molts els llocs per veure.

En resum, tres anys que espero només siguin el principi d’un llarg recorregut plegats per les terres nipones. Us agraeixo a tots vosaltres, lectors habituals i no tan habituals del bloc, el vostre interès i espero tindre-us com a companys d’aquest viatge virtual durant moltes més etapes. Gracies a tots!

No comments yet

Deixa un comentari

