Japan Rail (FFCC Japonesos)

Reprenem la sèrie dedicada a les companyies de ferrocarrils del Japó amb la més important i coneguda pels estrangers, la Companyia Japan Rail, que es la companyia estatal de ferrocarrils, malgrat que fa uns anys es va privatitzar parcialment.

Actualment Japan Railways (més coneguda com JR) es realment un grup d’empreses que opera les línies de ferrocarril japoneses que pertanyen a l’Estat. Aquest grup està format des de 1987 per les set empreses en que es va dividir el Nihon Kokuyû Tetsudo (Ferrocarrils Nacionals de Japó). Aquestes set empreses son:

  • Ferrocarrils de Passatgers de Hokkaido (JR Hokkaido)
  • Ferrocarrils de Passatgers de Japó Oriental (JR Higashi-Nihon)
  • Ferrocarrils de Passatgers de Japó Central (JR Tokai)
  • Ferrocarrils de Passatgers de Japó Occidental (JR Nishi-Nihon)
  • Ferrocarrils de Passatgers de Shikoku (JR Shikoku)
  • Ferrocarrils de Passatgers de Kyushu (JR Kyushu)
  • Ferrocarrils de Càrrega de Japó (JR Kamotsu)

Inicialment aquesta divisió no tenia com objectiu preparar la privatització de les diverses companyies, però el 2001 es va modificar la llei per tal de permetre la privatització de part dels serveis, quedant en mans de l’Estat únicament aquelles divisions que son deficitàries i necessiten rebre aportacions de fons per seguir operant. Les divisions que han estat privatitzades son les corresponents a la zona de l’Illa principal de Honshu (JR East, JR West i JR Central).

Al derivar de la companyia de ferrocarrils estatals, els grups de JR es diferencien de les demès companyies de ferrocarrils japoneses de les que us he parlat anteriorment en que els seus negocis tan sols estan relacionats amb el transport, malgrat que no només al transport per ferrocarril, si no també per altres mitjans con els autocars i els transbordadors (per anar d’Hiroshima a Miyajima es molt pràctic el transbordador de JR, ja que pots accedir-hi amb el JR Pass).

Si vas canviant de regió pots anar veient les característiques pròpies de cada companyia, com les diferencies en el material mòbil, però també comprovar que tenen elements comuns (o compartits) com el conegut shinkansen (hi ha combois que fan trajectes que travessen el territori de tres divisions de JR diferents). Malgrat això, com a usuari la veritat es que no cal preocupar-se per quina zona t’estàs desplaçant. Si has de reservar bitllets, especialment si disposes del JR Pass, a tots els efectes pots viatjar per tota la xarxa com si de la mateixa companyia es tractés. Cada companyia regional te, a més a més, les seves pròpies ofertes en forma d’abonaments específics per la seva regió i en aquests casos si que es important saber per quina zona et mous, però estan més pensats pel turisme interior que dedica uns dies a recórrer una zona específica.

Anuncis

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: