Keisei Electric Railway (FFCC japonesos)

Si parlem de la forma d’anar fins a Tokyo des de l’aeroport de Narita gairebé tothom pensarà immediatament amb la companyia JR i el Narita Express ja que aquesta es la millor opció si visites Japó amb el JR-Pass a la mà. Però no es l’única possibilitat, ni la millor en determinades circumstancies (si arribes a darrera hora de la tarda o per la nit es una llàstima perdre un dia de JR-Pass tan sols per anar fins a Tokyo).

I es que existeix un altre possibilitat: el Skyliner de la companyia Keisei. El servei de la Keisei, l’estació del qual a l’aeroport està al costat mateix que la del Narita Express, feia el servei fins a Tokyo per un preu i en un temps similar al Narita Express (aproximadament 1 hora de viatge). L’única diferència era que mentre el Narita Express passava per l’estació de Tokyo i en alguns casos arribava fins i tot fins Yokohama, el tren de la Keisei només arribava fins a Ueno (on es pot fer transbordament amb les línies JR i de metro sense cap problema). Però des de fa aproximadament un any el Skyliner es molt millor ja que ha reduït el temps del recorregut quasi a la meitat. Ara pots anar de l’aeroport de Narita fins Ueno en tan sols 36 minuts (el Narita Express segueix tardant quasi 60 minuts) al haver canviat la ruta que seguia. I tot això amb un tren modern, ben equipat, còmode i sempre amb reserva de seient.

Però com passa amb totes aquestes companyies de ferrocarrils privades, el grup empresarial Keisei Electric Railway Co. està força diversificat, estan format per diverses companyies de diferents àmbits. Concretament, està format per 128 companyies basades en la zona Est de Tokyo, la prefectura de Chiba i la prefectura d’Ibaraki, i està dividida en sis àrees principals de desenvolupament: transport (64 companyies), distribució (9 companyies), immobiliari (8 companyies), oci, serveis industrials (25 companyies), construcció (2 companyies) i altres negocis (20 companyies).

Pel que fa als transports, la Keisei disposa de nombroses empreses d’autobusos i de taxis, quedant els negocis ferroviaris restringits a la ja mencionada línea Ueno-Aeroport de Narita (amb els serveis de Skyliner en només 36 minuts per 2400 円, i el servei del Cityliner que segueix el recorregut anterior de quasi 60 minuts per 1920円); una línea entre Matsudo i Tsudanuma (Shinkeisei Co.), a la zona de Chiba; una línea a Ibaraki (Kantetsu Co.); i la Hokuso Railway Co. que fa el servei “local” de la línea de l’aeroport.

Anuncis

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: