Nankai Electric Railway (FFCC japonesos)

Logo de la companyia

La companyia de ferrocarrils privada Nankai Electric Railway es relativament petita ja que tan sols ofereix servei entre l’estació de Namba a Ôsaka i l’aeroport de Kansai, Koyasan i Wakayama, abastant per tant només part de dues prefectures (Ôsaka i Wakayama). Malgrat això, te la seva importància pels llocs on ofereix servei: l’aeroport de Kansai, el principal de la segona ciutat del país (tot i que les línies de JR també ofereixen aquest servei, a més d’arribar de forma directa fins a Kyoto); Namba (una de les estacions d’Ôsaka amb més transit de passatgers); Koyasan (un lloc especialment sagrat pels budistes japonesos) on també ofereix el servei de telefèric que porta fins dalt de la muntanya, on es pot agafar un autobús (Nankai Rinkan Bus) que recorre tot el lloc; i la costa de Wakayama fins la capital de la prefectura, un habitual destí d’esbarjo pels habitants d’Ôsaka.

Planol àrea coberta per la companyia Nankai

Com ja he dit, només tres línies, però que estan incloses en els diversos tiquets de 2-3 dies existents per visitar la zona de Kansai emprant diferents medis de transport i que us poden resultar molt pràctics si no disposeu del JR Pass, o si voleu visitar diverses zones no cobertes per les línies de JR (com el mateix Koyasan).

Font: web de la companyia

En l’aspecte de les curiositats, realment cal destacar la forma dels trens que fan el servei ràpid de l’aeroport de Kansai, els anomenats “Rapi:t” que uneixen l’aeroport amb l’estació de Namba en tan sols 34 minuts (més ràpids que els trens de JR, per un preu molt similar –si no teniu JR Pass- però t’obliguen a agafar un altre mitjà de transport si vas a un altre zona d’Ôsaka), i com veure es creure, aquí us deixo la fotografia, seran benvinguts els comentaris al respecte, fins i tot si son “feridors”.

Font: web de la companyia

Evidentment, la companyia Nankai no explota únicament aquests ferrocarrils. Al igual que la majoria de companyies d’aquest tipus existents al Japó, controlen molts tipus de negocis (algunes tenen fins i tot grans magatzems), i en el cas de Nankai això es tradueix en que els ingressos per transports (que no sols son els ferrocarrils, com segur heu deduït del nom del servei d’autobusos de Koyasan, si no també autobusos, ferrys entre Kansai i Shikoku, tramvies, serveis de transport de mercaderies, etc.) representen pocs menys del 50% dels ingressos de la companyia. A part d’això posseeixen bona part del complex de Namba (on tenen la seva principal base d’operacions de transport), centres comercials (com Namba Parks), etc.

Namba Parks

Anuncis

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: