Com moure’s per Hiroshima

Com no em cansaré de repetir, la gran majoria de gent que visita Hiroshima es limita a veure la zona del Parc de la Pau i aprofita la resta del dia per fer una visita llampec a Miyajima, dues zones a les que s’hi pot arribar en poc temps ja que estan molt ben comunicades des de l’estació de JR on arriben els shinkansen. Per anar a Miyajima recomanaria agafar la línea Sanyo de JR, i per visitar el Parc de la Pau, tot i que s’hi pot anar caminant si no tens presa, el millor es agafar el tramvia (son 11 parades bastant pròximes entre elles).

La major part de ciutats turístiques tenen passis especials per als visitants que permeten un nombre (generalment il·limitat) de viatges en els transports públics de la ciutat (o part d’ells), quan no tenen directament algun tipus de transport específic per portar els turistes als llocs més emblemàtics de la ciutat. Hiroshima es de les primeres: te passis d’un dia per moure’s per la ciutat; o d’un o dos dies que inclouen avantatges per visitar Miyajima. En tot cas jo no recomanaria agafar-ne cap ja que el transport no es car, i tampoc es probable que agafeu masses vegades els transports públics, i encara menys si disposeu del JR-Pass, ja que amb ell podeu anar fins a Miyajima de forma totalment gratuïta (el ferri de JR està inclòs en el passi).

Com ja he dit, per anar fins el Parc de la Pau podeu agafar el tramvia (hi ha dos línies –la 2 i la 6- que us hi porten directament des de l’estació de JR), cosa que pot ser una veritable sorpresa ja que aquests no son, com es podria esperar d’una gran ciutat d’un dels països més moderns del mon, cap meravella de la tècnica. De fet, tot i que tenen tramvies bastant moderns, la major part (no se si depèn de la línea o simplement del nombre de combois que estiguin circulant en cada moment) son mes aviat unes antigalles de les que podries esperar-te que es desmuntessin en qualsevol instant (crec que ja he comentat alguna vegada que a Nagasaki sembla que siguin encara més atrotinats que els d’Hiroshima).

I en diversos punts les parades sembla que estiguin a joc amb els tramvies vells. Malgrat això, ja dic que també n’hi ha de nous, però ni tan sols aquests estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, un tipus de passatger que es bastant habitual en aquesta ciutat, que sembla vagin quasi de peregrinació fins al Parc de la Pau. Això si, no sembla que representi cap problema pels treballadors del tramvia, que quan puja o baixa un passatger en cadira de rodes no dubten (conductor i revisor) a pujar o baixa la cadira a força de braços.

I respecte al servei en si mateix, dir que a Hiroshima hi ha 9 línies de tramvies (a part dels autobusos i el ferrocarril), quatre de les quals inicien el seu recorregut a l’estació de JR (dos d’elles –la 2 i la 6- us porten fins el Parc de la Pau). En general la freqüència de pas es de entre 7 i 12 minuts, però per la zona més cèntrica hi ha bastant redundància de línies, així que el temps real d’espera sol ser bastant inferior.

I sobre la forma d’agafar el tramvia, es la mateixa que a quasi tots els autobusos del Japó (però al contrari que els autobusos de Tokyo). Els tramvies estan adequadament identificats amb un número, un color de línea i el nom de la destinació (també escrita en romanji -alfabet llatí-). Per pujar al tramvia cal fer-ho per les portes que hi ha a la part central o posterior del comboi. Com es habitual cal demanar parada amb una certa antel.lació pitjant un dels botons de parada que hi ha distribuïts pel comboi, i desprès s’ha de baixar per la part davantera, pel costat del conductor, i pagar introduint l’import a la màquina que hi ha al costat d’aquest. Si no teniu els diners exactes, la mateixa màquina te un canviador de bitllets de 1000円, que us dona canvi en monedes. I si no us hi aclareu, sempre podeu fer cara de pena i preguntar al conductor, ni que sigui per signes, com ho heu de fer. Crec que ja estan tan acostumats a aquest tipus de situacions que encara que sàpigues que fer, si trigueu una mica més del que considera necessari, començaran a indicar-vos com fer-ho.

<Informació important:

  • Lloc: Hiroshima (Pref.Hiroshima)
  • Cost: un bitllet senzill dins el centre urbà costa 150円 (si voleu arribar-vos fins el port dels transbordadors de Miyajima  –jo recomanaria agafar el tren- el cost es més elevat). També podeu agafar diverses targetes de viatges il·limitats per un dia (600円, 840円 inclòs el ferri), o la targeta de dos dies (2000円) que inclou els tramvies, el ferri i el telecabina del Mt. Misen).
Advertisements

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: