Primer aniversari

一周年記念. かんぱい!

Avui fa un any que em va donar el rampell d’iniciar aquest bloc i, dit i fet, menys d’un hora després ja era un blogger més amb una presentació una mica escarransida, però que era tota una declaració d’intencions. Haig d’aclarir que tot i l’espontaneïtat del moment, no va ser una cosa improvisada, si no una decisió presa després de molt de temps de pensar en fer-ho i deixar-ho sempre per un altre dia. Abans de llençar-me vaig repassar mentalment els temes de que parlaria, l’esforç que em suposaria, pros i contres… i vaig considerar que l’experiència realment valia la pena.


En el moment de concebre aquest bloc vaig pensar en fer un article setmanal sobre algun dels llocs turístics on he estat, i seguir així fins haver repassat tots els llocs visitats, incloent informació útil per altres viatgers als que la meva experiència pogués ajudar a fruir una mica més de la seva visita al Japó, i que aquells que volguessin però no poguessin fer aquest viatge, al menys poguessin somiar una mica més en tots aquests llocs.

Un any després, repassant el que he fet i el que encara em falta per fer, considero que he superat amb escreix els meus objectius personals: la mitja d’entrades publicades ha estat superior a la que pretenia i sembla que tendeix a anar augmentant poc a poc; i també he tingut la sort de poder tornar a aquest país que m’encanta, cosa que m’ha permès augmentar el nombre de llocs sobre els que parlar, a més de publicar una crònica diària sobre el que em succeïa i el que veia durant aquest viatge. L’única pega que hi trobo, especialment llegint a posteriori algunes de les entrades publicades, es que potser em deixo anar massa per l’afany d’escriure sobre un tema i acabo no concretant prou, quedant-me amb la sensació de que no he estat capaç de comunicar-vos adequadament el que realment volia, tot i que al menys heu estat prou amables de no criticar-me per aquesta causa amb els vostres comentaris, tot i que m’agradaria llegir més comentaris vostres per així saber el que i com us interessa més.

Sobre els temes tractats, la veritat es que he anat incorporant temàtiques noves (opinió, gastronomia, curiositats, relats,…), passant a parlar de molts aspectes de la vida i cultura japonesa que no son simplement una descripció de llocs turístics o que es puguin visitar… i més que aniré incorporant en el futur ja que el meu cap bull d’idees que voldria conduir a bon port.

Evidentment, cap article d’aniversari pot evitar parlar de números, un dels aspectes que t’ajuden a mesurar d’alguna forma l’èxit d’una empresa, tot i que en aquest cas seran molt freds ja que no tinc referents per poder dir si les xifres son bones o desastroses. Personalment estic molt content amb ells ja que no em pensava pas que una aventura així, que pensava acabarien llegint-la els meus amics, els seus amics i quatre gats més, ha acabat complint un dels seus objectius (hi ha gent que m’he escrit per demanar-me consell sobre algun tema dels que he parlat) i, sobretot gracies als buscadors d’Internet, molta gent ha pogut arribar fins aquí. Si ens cenyim exclusivament als números, dir que les 90 entrades sobre 50 temes diferents del bloc han tingut aproximadament 6.500 visites al llarg d’aquest any; més de 1.500 visites en la seva versió en català i prop de 5.000 en la seva versió en castellà, una cosa que m’ha sorprès gratament tenint en compte la diferencia de població que coneix un i altre idioma (la veritat no pensava que la versió catalana tingués tantes visites). Pel que fa als dies més punters de l’any, el bloc ha rebut 63 i 73 visites respectivament. Per altre banda, els vídeos amb que he complementat algunes de les entrades han rebut al voltant de 3.000 visionats (es clar que al estar en YouTube no puc saber quants s’han originat al bloc, i quants no).

Només espero que en el futur tots plegats seguiu llegint, comentant i, sobre tot, fruint amb igual satisfacció d’aquest bloc i pugui acostar-vos una mica més al país del sol naixent.

さようなら。またこんど。

Anuncis

No comments yet

Deixa un comentari

