Japó 2010: dia 2

Aaaaayyyy! (いたいいたいいたい) M’estic fent vell, ja no estic per a aquests trotes. Avui he estat unes 10h des de que he sortit del ryokan ben esmorzat fins que m’he desplomat (literalment) sobre el tatami a la tornada. Deu hores en les que només m’he assegut una mitja hora per dinar i els breus instants per treure’m o posar-me les sabates.

En alguna banda he llegit que la ruta que he fet avui per les Higashiyama (un tros que fins ara només havia recorregut de forma puntual, al Sud del Camí de la Filosofia) era de tan sols 5 km. Clar que això no inclou el arribar a peu a la zona (i no precisament pel camí més curt), els recorreguts per dins dels diversos temples que he visitat, una marrada especialment costeruda muntanya amunt, o el més de 1km de desviament per anar a dinar. I es que a l’hora de dinar estava a la zona de Gion, i no era qüestió de pagar de mes simplement per trobar-me a la zona. Be, això, i que a la galeria comercial on he dinat hi ha una botiga de figures que volia visitar (afortunadament per la meva butxaca aquest no he trobar cap que em cridés especialment l’atenció).

Tornant a la ruta (i a una paradeta de taiyaki), l’he finalitzat tot i haver de mirar els darrers temples amb unes certes preses. La intenció inicial era matar el temps d’alguna forma i, per la nit, tornar-la a fer (al menys parcialment) per que aquests dies per la nit te lloc el Kyoto Hanatouro Festival i es pot fer a la llum de les llanternes, així com visitar els temples a un horari excepcional (de 18 a 21h, que aquí ja es negre nit). Matar el temps era fàcil ja que a poca distancia de on acaba la ruta hi ha una botiga de la cadena Book Off i vull completar algunes col·leccions de manga (els llibres de segona ma valen una misèria i no semblen de segona ma), però m’he proposat no gastar per gastar com altres vegades, i com m’havia deixat la llista dels volums que em falten al ryokan, he preferit no entrar, que segur algun que altre llibre se m’enganxava sense voler.

Per tant, com estava molt cansat he decidit deixar la ruta nocturna per un altre dia i he tornat buscant primer la ubicació d’un restaurant temàtic al que potser m’animi a anar un d’aquests dies (ha resultat estar a prop de on he dinar) i he seguit part d’un corredor soterrani de transbordament d’una de les companyies privades de ferrocarril (d’una parada fins a la següent, tot sota terra; un dia haig de parlar dels “transbordaments” japonesos) fina a la següent estació, on he agafat el metro.

Després de estar una bona estona tirat com una estora vella sobre el tatami, quan m’he decidit (be la gana ha estat la responsable) a posar-me un altre cop en marxa, anar a buscar alguna cosa al konbini i arreglar la muntanya de papers acumulats durant el dia, he comprovat que avui m’he passat amb el material gràfic: mes de 170 fotos i una vintena de vídeos!!! Sort que aquest cop havia previst anar buidant la càmara i anar passant el material a un altre suport, per que del contrari abans de la meitat del viatge ja no podria fer res mes.

Està be, hora de dormir, que cal recuperar forces per demà.

No comments yet

Deixa un comentari

