Destí Japó (II)

Ja fa bastant de temps, uns companys de classe de japonès i jo varem tindre interessant conversa davant d’unes cerveses sobre la millor forma de viatjar i conèixer un país. Les dues postures eren bàsicament: anar a la aventura i planificar. Crec que totes dues son perfectament vàlides i que totes dues tenen avantatges i inconvenients, però per molt que ho varem parlar, la meva postura no es va moure ni un mil·límetre de la planificació (val a dir que jo tampoc els vaig convèncer a ells de canviar la seva).

japo2010_04

Foto: Miguel - Hotel Cápsula (Nagoya)

Anar a la aventura comporta, al meu entendre, més riscos que avantatges, i la veritat es que les possibles molèsties superen amb escreix el que jo considero un mínim de comoditat al viatjar. I no sols això, planificant potser et perdis algunes coses, però segur que les que trobes interessants no te les perdràs. També guanyes en seguretat i pots assegurar-te el dormir en ryokan, en doncs d’haver-ho de fer en hotels de negocis totalment occidentalitzats (jo, a no ser que no hi hagi cap altre alternativa, sempre escolleix-ho ryokan), o fins i tot en hotels càpsula (tot i que dormir-hi alguna vegada crec que seria força interessant, però no com a costum).

Si t’agrada anar amb motxilla i no t’importa carregar-la bona part del dia (tot i que al Japó hi ha consignes no massa cares -uns 600¥ per dia- per tot arreu, especialment a les estacions de tren, amb prou capacitat per deixar-la), lo teu es anar a la aventura, però si vas amb maleta i no vols arruïnar-te en consignes, es millor planificar. Anar a la aventura te l’avantatge de que si arribes a un lloc que t’agrada, et pots quedar fins que te’n cansis, cosa que si ho tens planificat no pots fer (o fer-ho amb penalitzacions econòmiques per part dels ryokan reservats als que deixis d’anar per decisions de darrera hora). Malgrat això, si ho planifiques amb temps, pots descobrir coses interessants amb temps suficient per assegurar-te que no t’ho perdràs. I com a exemple, la festivitat de Takayama de la que vaig parlar aquí. Em vaig assabentar de que tenia lloc buscant informació per si era interessant anar-hi des de Nagoya, que es on tenia intenció d’estar aquells dies. Doncs gracies a la planificació, vaig canviar de plans, vaig estar menys dies a Nagoya, i vaig acabar estant un parell de dies a Takayama, amb una reserva de ryokan, que vaig aconseguir perquè ho vaig demanar amb mesos d’antelació, perquè durant aquells dies no es troba ni un lloc molt de temps abans de la data. En aquests moments, alguns dels amics dels que us he parlat abans deuen estar  tornant del Japó. No se com els deu haver anat, però se que anaven a Takayama sense cap reserva, a la aventura, i ells mateixos estaven mig convençuts de que dormirien al carrer…

japo2010_03

Sawanoya Ryokan (Ueno-Tokyo)

Finalment, l’únic veritable avantatge que li trobo a viatjar a la aventura (relacionat amb el “això m’agrada, aquí em quedo”) es que vas veient les coses mentres fas camí, així que els viatges no son tant pesats, i si cal pots veure les coses també de nit, sense l’obligació d’agafar un altre tren per anar a on dormis. Tot i això, tenint en compte la magnífica xarxa de comunicacions que te Japó, els viatges no son especialment incòmodes, per llargs que siguin. Es per això que generalment decideixo visitar un àrea, establint una espècie de lloc base ben comunicat des on sigui el més senzill possible visitar tots els llocs que vull visitar.

I potser us preguntareu a que be tota aquesta diatriba. Doncs perquè com a segona part de la planificació del viatge, generalment decideixo on dormiré tenint en compte els llocs que vull veure, reservant els ryokan que més m’interessen (per localització, instal·lacions, preu, o el que sigui). En aquesta ocasió penso visitar les zones de Kansai, Kyûshu i Kantô, i per tant he buscat allotjament a Kyoto, Fukuoka i Tokyo, i només em queden tres dies per decidir, tot i que segurament els passaré a la zona de Ise o Hakone. Sobre el motiu d’aquestes eleccions i els llocs a on aniré des allà, ja en parlaré en un altre entrada. De moment, us deixo els enllaços a les principals webs on podeu trobar ryokan (i de vegades també hotels) per tot Japó. Algunes també ofereixen el servei de reserva, però jo acostumo a mirar directament les pàgines web dels hotels referenciats, i reservo directament.

Informació important:

No comments yet

Deixa un comentari

