Destí Japó

Foto: Skaven

Foto: Skaven

Com ja he comentat a la introducció d’aquest bloc i en algunes de les seves entrades, fins ara he estat al Japó en tres ocasions, però encara tenia una gran assignatura pendent, visitar Japó durant la primavera, quan els cirerers estan en flor. Be, a mes de veure llocs on encara no he estat i d’altres que no em cansaria mai de veure o en els que tinc la sensació de que em faltava alguna cosa (ni que fos una bona fotografia).

Doncs be, si no passa res (toquem fusta), la propera primavera tornaré un cop més a Japó, per veure els cirerers en flor, visitar llocs nous i re visitar-ne alguns, i per si a algú li serveix d’ajut, aniré explicant en aquest bloc les meves accions i decisions en aquest viatge. Es cert que per a algú que realitzi un primer viatge a Japó (qui probablement necessitarà més consells i idees), molts dels llocs que visitaré no seran especialment interessants davant d’altres que jo ja he visitat i als que no hi tornaré, però de totes formes aquí va el meu possible granet de sorra.

Sempre que vaig al Japó, apart de decidir les dates que em vagin be, procuro ser flexible dins de les possibilitats, ja que la diferencia en preu dels vols pot ser substancial amb només un dia o dos de diferencia. Sobre les companyies que efectuen vols al Japó, pots trobar-ne per tots els gustos: Air France te vols a les principals ciutats del Japó, al igual que KLM i Finnair. Alitalia i British Airways se que tenen vols com a mínim a Tokyo i Osaka, i alguna vegada, buscant a agencies online tipus Rumbo o Atrápalo, he trobat vols de Aeroflot i SuissAir, a part evidentment de JAL. Dels tres viatges que he fet fins ara, el primer el vaig fer amb Alitalia, però la veritat es que amb la seva fama (sobretot amb les maletes) no dona massa confiança, i actualment ja no son les mes barates (com quan hi vaig anar per primer cop). Els altres dos viatges els he fet amb Air France i, la veritat, excepte els maleits controls de Paris, no tinc cap queixa sobre el seu servei. British Airways depenent del vol te l’inconvenient que has de canviar d’aeroport (agafant maletes i demés) per fer el transbordament a Londres. I la companyia japonesa JAL es caríssima a nos er que es tracti d’un vol compartit, i llavors es l’altre companyia la que determina el preu. Be, i sobre companyies com Aeroflot i SuissAir millor ni parlar (de fet una vegada vaig trobar que la de Aeroflot era la mes barata amb diferencia, però el temps d’espera per transbordar a Moscou era d’unes 12 hores). Finnair no l’he agafat mai, tot i que te alguns preus (no masses) prou ajustats, però un amic que va agafar el seu vol a Nagoya, va tindre prou temps de transbord com per visitar la capital finesa, bàsicament perquè no tenen vols diaris que et permetin ajustar el viatge.

Això ens deixa doncs amb KLM i Air France, que es com si fossin la mateixa companyia ja que ofereixen destins similars i pertanyen al mateix grup aeri. Sobre Air France ja he dit que no tinc queixa excepte la tonteria de tornar a passar per l’arc i control de passaports a Paris, durant el transbordament. Un altre inconvenient (excepte potser si agafeu el bitllet per agencia) es que no podeu fer una “ruta” entrant al Japó per una ciutat i sortint per un altre (al menys a preus  assequibles), la qual cosa et fa perdre força temps en desplaçaments interns. En canvi KLM si que t’ho permet fer, i es la companyia amb la que viatjaré en aquesta ocasió, fent un vol BCN-Amsterdam-Ôsaka, i tornant per Tokyo-Amsterdam-BCN, i tot per menys de 600€ (cert es una oferta especial pel 90 Aniversari de KLM i perquè el vol d’anada es abans del 31 de Març de l’any que ve).

Foto: Skaven

Foto: Skaven

Potser direu que es una mica prematur tindre ja el bitllet a tants mesos vista, però la veritat es que soc bastant (d’acord, massa) planificador, i m’agrada tindre les coses lligades. A mes, la oferta crec que no dura massa i, en tot cas, els bitllets barats he pogut comprovar que s’esgoten realment ràpid amb mesos d’antel.lació, així que ja els he adquirit.

En properes entrades aniré desgranant el que tinc intenció de fer en aquest viatge, encara que com va dir un militar (Potser Sun Tzu?. Ara mateix no recordo qui), “cap pla resisteix el contacte amb l’enemic”, i se que es cert per pròpia experiència.

Informació important:

No comments yet

Deixa un comentari

